Powered By Blogger

2013. június 25., kedd

Diós csigavirágok



Már régen volt diós csiga,és úgy gondoltam hogy a borsó leves mellé valami kelt tésztát kellene sütni.Kis átalakítást terveztem a csiga megformázásán.
Így aztán bedagasztottam a csiga tésztát, míg kelt addig előkészítettem a tepsiket meg a tölteléket.Amikor megkelt átgyúrtam, és elfeleztem a tésztát ,és az egyik felét kinyújtottam,lekentem puha vajjal,majd rászórtam a cukros diót.Ezután feltekertem mint a bejglit,és szélesebb darabokra vágtam a megszokott csigáknál,mert két bevágást ejtettem rajtuk,majd a középső szeletet kihajtottam,és így három csiga lett belőle,virágszirom szerű.A másik tészta darabbal is így jártam el.
A hozzávalók: 60 dkg liszt
                      10 dkg tejföl
                      0,5 dl olaj
                        2 tojássárga
                        3 dkg élesztő
                        3 dl tej
                        3 evőkanál cukor
                        csipet só

A töltelék: 10 dkg puha vaj
                 cukros dió

A lekenéshez 1 felvert tojás.

                 




1 megjegyzés: