Powered By Blogger

2016. április 19., kedd

Lenmaglisztes,tönkölyös kenyérkék

Itt az ideje hogy bepótoljam a sütéseimről a bejegyzéseket.Most a legfrissebb sütésem a lenmagliszttel és tönkölyliszttel dúsított kenyérkékről szól.

A kovász hozzávalói: 25 dkg BL80 liszt
                               250 ml víz
                                 1/2 kávéskanál só
                                 15 g élesztő
a hozzávalókat előző nap bekeverjük

A tészta hozzávalói : 80 dkg BL80  liszt
                               20 dkg tönkölyliszt
                                2 evőkanál lenmagliszt
                                1 evőkanál só
                                1 evőkanál méz
                             510 ml langyos víz
                                 2 evőkanál olaj
                                40 g élesztő
                               + a kovász

A hozzávalókat alaposan bedagasztottam,majd hagytam duplájára kelni.A  kelesztés után ketté vettem a tésztát,és át dolgoztam egy kicsit  majd megformáztam az egyiket kerekre a másikat hosszúkásra.Sütőpapírral kibélelt jénaikba tettem és hagytam még kelni, közben bekapcsoltam a sütőt 220 fokra.A kenyértészta tetejét vízzel lepermeteztem,a jénai fedő belsejét is, pengével meg díszítettem ,és lefedve már mehettek is az előmelegített sütőbe 50 percre.





                             

1 megjegyzés:

  1. Jó lenne a béltetét is látni, mert ott derül ki, hogy milyen! Így nagyon szép!

    VálaszTörlés