Powered By Blogger

2015. szeptember 18., péntek

Tönkölyös ,sokmagos kenyér

Elérkezett a kenyér sütés ideje, most egy teljes kiőrlésű,tönkölylisztes ,sokmagos kenyeret,és zsömléket terveztem sütni, természetesen öreg tésztával.
A hozzávalók:  1 kg kenyérliszt
                      25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                      25 dkg öreg tészta
                        1 evőkanál só
                        6 dl langyos víz
                        2 dkg élesztő
                        2 evőkanál olaj
                       
A hozzávalókat bepakoltam  a dagasztógép üstjébe,és kezdődhetett a dagasztás.A dagasztás után deszkán még át gyúrtam a tésztát,és a kelesztő kosárba duplájára hagytam kelni. Kelesztés után a tésztát ketté vettem, és az egyik felét kerek kenyérnek formáztam , a másik felét pedig zsömlének.A kenyérnek formált tészta egy sütőpapírral bélelt,  kerek jénaiba került,  a zsömle formájúak pedig sütőpapírral bélelt tepsibe lettek pakolva. Így is hagytam kelni őket, majd a tetejüket  lepermeteztem vízzel, bevágtam a tetejüket,és vegyes magokkal jól megszórtam. Ezután mehettek a sütőbe, ami 220 fokra lett előmelegítve 50 percre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése