Powered By Blogger

2015. február 3., kedd

Teljes kiőrlésű búzakenyér


Most is volt félretéve egy kis főtt krumplilé,amit kenyérsütéskor szeretek használni a víz helyett.
A kenyér hozzávalói : 50 dkg BL80 liszt
                                 25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
                                 25 dkg öreg tészta
                                 10 dkg rétesliszt
                                 3,5 dl főtt krumplilé
                                 2,5 dl tej
                                 2,5 dkg élesztő
                                    1 kávéskanál cukor
                                    2 evőkanál olaj

A kenyér tetejére szezámmag

A dagasztógépbe pakoltam a hozzávalókat,a folyadékot óvatosan adagoltam hozzá,és szép simára dagasztotta a gép.Ezután a kelesztőkosárba tettem, hagytam duplájára kelni.
Kelesztés után meg formáltam,sütőpapírral bélelt jénaiba tettem és hagytam kelni még.Addig a sütőt előmelegítettem 220 fokra.A kenyér tetejét és a jénai tetejének a belsejét jól bepermeteztem vízzel,
majd a kenyér tetejét pengével bevagdostam megszórtam szezámmaggal,befedtem a jénai tetejével és ment az előmelegített  sütőbe 50 percre.Majd levettem a jénai fedelét és így hagytam sülni tovább amíg a kellő színt elérte.
                             
                                 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése