Powered By Blogger

2014. október 9., csütörtök

Sok magvas kenyér és zsemle.

A mostani sütésemből kenyeret és zsömléket készítettem. A zsömléket egy nagy piros lábasban tettem sütni, jól bepermeteztem vízzel, és fedővel letakarva ment a sütőbe.A kenyeret a nagy kacsasütő jénaiban sütöttem lefedve.

A hozzávalók: 60 dkg BL55 liszt
                       40 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                       30 dkg öreg tészta
                         4 dl langyos víz
                       2,5 dkg élesztő
                          1 kávéskanál cukor
                       1,5 evőkanál só
                          2 evőkanál olaj

A hozzávalókat bepakoltam a dagasztógép üstjébe,és simára dagasztattam a géppel. Dagasztás után duplájára kelesztettem és átdolgoztam, majd a tésztát megfeleztem. Az egyik feléből nyolc darab gombócot formáztam, a másik feléből kenyeret formáztam. A zsemléket egy sütőpapírral kibélelt lábasba pakoltam,a kenyértésztát sütőpapírral kibélelt kacsasütő jénaiba tettem kelni. A sütőt 220 fokra előmelegítettem.Amikor
már megkelt a kenyértészta, bepermeteztem vízzel,és a jénai fedelének belsejét is,majd pengével be vágtam a tészta tetejét és megszórtam a magokkal, lefedtem, ezután ment az előmelegített sütőbe 50 percre. Amíg a kenyér sült, a zsemlék a hűtőben várakoztak a sorukra.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése