Powered By Blogger

2014. szeptember 19., péntek

Tönkölykenyér


Ez a kenyér a legegyszerűbb hozzávalókból készült.

A hozzávalók: 50 dkg BL80 liszt

                      25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                     
                      2,5 dkg élesztő

                         1 kávéskanál cukor

                      3,5 dl víz

                         1 evőkanál só

                         2 evőkanál olaj

Az összetevőket a dagasztógép üstjébe pakoltam, jól kidagasztotta a tésztát.Majd a lisztezett  deszkán még átgyúrtam ,és a kelesztőtálba tettem kelni. Amikor megkelt a tészta, megformáztam,és a sütőpapírral kibélelt jénaiba tettem ,ott is hagytam kelni.Addig a sütőt előmelegítettem .Sütés előtt a tetejét lepermeteztem vízzel, a jénai tető belsejét is alaposan lepermeteztem, majd  bemetszettem a tészta tetejét,  megszórtam szezámmaggal,és lefedve mehetett a 220 fokra előmelegített sütőbe egy órára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése