Powered By Blogger

2014. március 19., szerda

Mákos csiga

A legegyszerűbb kelt tésztából készítettem ezt a csigát.Ebből a tésztából szoktam készíteni kakaós kalácsot,vagy brióst is.A töltelék bármi lehet ,én most cukros darált mákkal töltöttem meg.

A tészta hozzávalói : 60 dkg liszt
                               10 dkg tejföl
                               2,5 dkg élesztő
                               2,5 dl tej
                               3 evőkanál cukor
                               1 kávés kanál só
                               2 tojás sárgája
                               0,5 dl olaj

A töltelék : darált mák cukorral
                 a kinyújtott tészta lekenéséhez 10 dkg olvasztott vaj /erre szórjuk a darált mákot/

A tészta hozzávalóit bepakoltam a gép üstjébe,a simára dagasztott tésztát át raktam kelesztő tálba,és hagytam duplájára kelni.A kelesztés után kinyújtottam a tésztát fél centi vastagra , és téglalap alakúra.Az olvasztott vajjal lekentem és megszórtam cukros darált mákkal, majd feltekertem az egészet mint a bejglit,és három ujjnyi vastagra felvágtam a tésztát és a kiolajozott muffin sütőbe pakoltam.Kicsit hagytam kelni ,majd a 180 fokra előmelegített sütőbe tettem , 25 percig sütöttem. Amikor kész lett vaníliás  porcukorral
meghintve tálaltam.



                     

                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése