Powered By Blogger

2014. január 30., csütörtök

Nagyi titka liszt, graham-liszttel és rétesliszttel

Ez a három lisztes kenyér,nagyon jó összeállítás igazán megvagyok elégedve vele,mert nagyon jól sikerült.
 A hozzávalók: 55 dkg Nagyi titka kenyér liszt
                        25 dkg graham-liszt
                        15 dkg rétesliszt
                        25 dkg öreg tészta
                        2,5 dkg élesztő
                           5 dl víz
                           1 evőkanál só
                           2 evőkanál olaj
                           1 evőkanál méz

A tetejére lenmag

A hozzávalókat bepakoltam a gépbe, és úgy tíz percig dagasztotta a gép szép simára.Majd a deszkán még át dolgoztam egy kicsit,és a kelesztőtálba tettem ,hagytam duplájára kelni.Miután megkelt kettévettem a tésztát és két kenyeret formáltam belőle.Sütőpapírral kibélelt jénaikba pakoltam kelni.Sütés előtt a tészták tetejét zsilettel bemetszettem és lenmaggal megszórtam a tetejüket,a jénai fedelének belsejét vízzel lepermeteztem és lefedve mehetett a 220 fokra előmelegített sütőbe 55 percre.  Majd a fedő nélkül még 10 percig tovább sütöttem amíg szép színe lett.










1 megjegyzés:

  1. Csak azt szeretném kérdezni,ha öregtésztával sütök akkor minek még élesztő is,ugyan is nekem élesztő nélkül is tökéletes lesz....Üdv Kata

    VálaszTörlés