Powered By Blogger

2014. január 23., csütörtök

Iker kenyerek

Azért kapták ezt az elnevezést, mert egyszerre sültek a kacsasütő jénaimba. Ezek a kenyérkék Nagyi titka BL80 lisztből , és Nagyi titka teljes kiőrlésű búzalisztből lettek összeállítva,amihez öreg tésztát is adtam,de tettem bele réteslisztet is.

A hozzávalók: 50 dkg Nagyi titka BL80 liszt
                      30 dkg Nagyi titka teljes kiőrlésű búzaliszt
                      15 dkg rétesliszt
                      25 dkg öreg tészta
                        5 dl víz +1 evőkanállal  még kellett bele
                        2 evőkanál burgonya pehely
                        2 evőkanál sikér
                        2 evőkanál olaj
                        1 evőkanál só
                      2,5 dkg élesztő

 A hozzávalókat bepakoltam a dagasztógép üstjébe,a  kimért folyadékot pedig két adagban öntöttem hozzá,nekem még egy evőkanállal meg kellett pótolnom.
Dagasztás után átgyúrtam még,és kelesztőtálba tettem kelni.Amikor megkelt akkor még egyszer átgyúrtam,és megint hagytam hogy keljen.Amikor duplájára kelt, kettéosztottam a tésztát, és megformáztam.  Egymás mellé helyeztem a sütőpapírral kibélelt jénaiba ,és hagytam kelni.Sütés előtt a jénai fedelének a belsejét be permeteztem vízzel, a tészta tetejét bevágtam pengével majd lefedve betoltam a 220 fokra előmelegített sütőbe most 60 percre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése