Powered By Blogger

2014. január 26., vasárnap

Grahamlisztes burgonyapelyhes kenyér

Mostanában már minden kenyérbe teszek két evőkanál burgonyapelyhet,ha éppen nincs főtt burgonyám kéznél.Ebben a kenyérben is van ,de tettem bele graham lisztet , réteslisztet,BL55 lisztet,és persze az öregtészta sem maradt ki belőle.Most két kisebb kenyeret formáztam a tésztából ,a kerek kenyér 88 dkg lett , a hosszúkás 73 dkg lett.

A hozzávalók: 50 dkg BL55 liszt
                      25 dkg graham-liszt
                      15 dkg rétesliszt
                      25  dkg öreg tészta
                      2 evőkanál burgonyapehely
                      2 evőkanál sikér
                      2,5 dkg élesztő
                      1 evőkanál só
                      4,5 dl víz
                      2 evőkanál olaj

A hozzávalókat  a géppel simára dagasztatom ,és még én is át gyúrom a tésztát,majd kelesztőtálba tettem kelni. Kelesztés után megint át gyúrtam,és hagytam kelni a duplájára.Majd kelesztés után már a formázás következett, ketté vettem a tésztát, és az egyiket kerekre, a másikat hosszúkásra formáztam.Sütőpapírral bélelt jénaikba tettem,és letakarva hagytam kelni még .Sütés előtt a jénaik fedelének a belsejét  be permeteztem vízzel,a tetejüket megdíszítettem,és lefedve mehettek a 220 fokosra előmelegített  sütőbe most 60 perc kellett nekik.És ilyenek lettek.




                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése