Powered By Blogger

2014. január 20., hétfő

Burgonyás teljes kiőrlésű búzalisztes kenyér

Ezt a kenyeret teljes kiőrlésű búzalisztből, BL80 búzalisztből,és réteslisztből sütöttem.Víz helyett burgonya főzőlét adtam hozzá.

Hozzávalók: 70 dkg BL80 búzaliszt
                    30 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
                    10 dkg rétesliszt
                      3 dkg élesztő
                    4,5 dl főtt burgonyalé
                       1 evőkanál só
                       1 teáskanál cukor

A dagasztás után átpakoltam a kelesztőtálba és duplájára kelesztettem .Kelesztés után átgyúrtam , megformáztam, majd sütőpapírral bélelt jénaiba tettem még kelni.Miután megkelt ,a tetejét bemetszettem,a jénai fedő belsejét vízzel lepermeteztem és lefedve mehetett a 220 fokra előmelegített sütőbe 50 percre.Azután fedő nélkül tovább sütöttem,míg szép színe lett .A súlya 1,67 dkg lett.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése