Powered By Blogger

2013. december 27., péntek

Ünnepi kenyerünk

A karácsonyi készülődés közepette se maradhatott  ki a kenyér sütés.Teljes kiőrlésű  tönkölybúza liszt  hozzáadásával készült a kenyér.Természetesen az előző nap elkészített kovász sem maradhatott ki belőle.

A hozzávalók: 30 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
                       50 dkg BL80 búzaliszt
                       25 dkg kovász
                        10 dkg rétesliszt
                         1 evőkanál só
                         1 evőkanál méz
                        4 dl víz
                        2 dkg élesztő
                         2 evőkanál olaj

A kovász: 150 ml víz
                  15 dkg  liszt
                    1 teáskanál méz
                    2 dkg élesztő
 A kovász hozzávalóit  előző este el készítem.
A dagasztás után még átdolgoztam kézzel is , majd kelesztőtálba tettem letakarva kelni . A kelesztés után megint átdolgoztam a tésztát , majd lecsíptem belőle egy darabkát a díszítéshez, a kenyérnekvalót  meg kerekre  megformáztam  és sütőpapírral kibélelt jénaiba tettem, és letakarva hagytam még kelni. A díszítéshez félre tett tészta darabot kinyújtottam jó vékonyra ,és süti kiszúróval kiszaggattam a formákat,majd félre tettem őket. Amikor megkelt a kenyértészta, vízzel lepermeteztem , majd elrendeztem a díszítést rajta,  bevagdostam és mehetett a 220 fokra előmelegített sütőbe 55 percre .
                     

                                        Ilyen lett az ünnepi kenyerünk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése