Powered By Blogger

2013. december 9., hétfő

Tönköly kenyér

Ennek a kenyérnek az összetevőin kicsit változtattam,megemeltem a teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt mennyiségét és a kávéskanál cukor helyett, mézet tettem az élesztőhöz.A méz a kenyér héjának a  színén javít ,sokkal szebb a külleme tőle.

A hozzávalók: 35 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                       30 dkg BL80 búzaliszt
                       25 dkg kovász /előző nap elkészítve/
                       3,5 dl  langyos víz
                       2 evőkanál sikér/csapott/
                       1 kávéskanál méz
                        fél kocka élesztő /felfuttatva/
                        1 evőkanál só
                        1 evőkanál olaj

Bepakoltam a dagasztó gépbe a hozzávalókat,csak a vízből hagytam egy keveset,és később azért hozzáadtam azt is, mert a liszt úgy kívánta meg.A dagasztás után át tettem a lisztezett deszkára, és még egy kicsit át gyúrtam, majd bele raktam a kelesztő tálba. Letakartam,és hagytam kelni.Amikor megkelt,ismét át dolgoztam,de már formáztam is ezúttal.Sütőpapírral kibélelt kacsasütőbe tettem és hagytam kelni.Amikor megkelt,  a tészta tetejét bevágtam pengével ,vízzel lepermeteztem a fedél belsejét ,és ment a 220 fokra előmelegített sütőbe 50 percre. Utána levettem a tetőt róla,és még 10 perc kellett neki.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése