Powered By Blogger

2013. szeptember 16., hétfő

Sütőtökkrémes kalács

Már alig vártam hogy megérjen a sütőtök a kertünkben,mert terveim voltak vele.Tölteléknek szántam kalácsba,és még egyéb péksütibe a későbbiekben.Most a kalács volt betervezve,fahéjas sütőtökkrémes töltelékkel megtöltve.Mennyei illatok voltak a konyhába amíg sült a kalács, és az íze mesés.
A hozzávalók: 50 dkg liszt
                        2 dl tej
                        3 dkg élesztő/ felfuttatva/
                        5 dkg cukor
                     0,5 dl olaj
                        1 tojás
                        5 dkg olvasztott vaj
                        1 kávéskanál só
Ezeket alaposan összedolgozom és félre teszem letakarva kelni.Amíg kel addig elkészítem a sütőtökkrémet.
A krém hozzávalói :10 dkg sült sütőtök püré /a már megsütött sütőtök pürésítve, én turmixoltam/
                                1 teáskanál fahéj
                              10 dkg cukor
                                5 dkg olvasztott vaj
A hozzávalókat jól elkeverem,amíg a cukor elolvad,és beteszem a hűtőbe,amíg kel a tészta.
Amikor a tészta megkelt,át gyúrom és nyolc egyenlő részre osztom.Minden tésztát gombócokká formázok.
A gombócokból egyforma nagyságú téglalapokat nyújtottam ,25 x 15 cm.-re.Az egyik lapot megkentem a sütőtökkrémmel, a másik lappal befedtem,és feltekertem mint a bejglit.Így 4 rúd tekercset kaptam amit 6 részre vágtam. A tekercsek széleit egyenesre, a többit trapéz alakúra vágtam. Egy sütőpapírral kibélelt lábasban középre raktam a szélső darabokat,és a trapézokat pedig az edény szélére körbe.Hagytam kelni 20 percet,majd a 180 fokon előmelegített sütőben 30 percet sütöttem.

A formázás innen van:    http://aledakonyhaja.blogspot.hu/2012/11/dobleces-kalacstorta.html           
               
                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése