Powered By Blogger

2013. augusztus 5., hétfő

Tönkölylisztes kenyér

Kora  reggel álltam neki kenyeret dagasztani, mert reggel még nincs olyan nagy meleg. Meg aztán az öreg tésztámat már mindenképpen el kellett használnom, mert már jó érett volt,és ideje volt a kenyérsütésnek is.
Most  teljes kiőrlésű tönkölylisztet tettem a sima liszthez.Nagyon jó ízű lesz a  kenyér tőle.
A hozzávalók: 50 dkg BL55 liszt
                       25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
                       25 dkg öreg tészta
                         2 teáskanál só
                         4 dl langyos víz
                         2 evőkanál olaj

Az öreg tészta : 1 dkg élesztő
                        3 dl langyos víz
                      50 dkg liszt 
Ez a mennyiség 3 alkalomra elég. Ebből 25 dkg -ot vettem el.
A hozzávalókat össze dagasztom ,majd duplájára kelesztem. Kelesztés után átgyúrom,és megformázom,majd hagyom kelni a sütőpapírral kibélelt jénaiba letakarva.Sütés előtt a tetejét meg díszítem, megszórom magokkal, és lepermetezem vízzel alaposan,a jénai tető belsejét is.220 fokra előmelegített sütőben sütöm 40 percet majd leveszem a tetőt és további 15 percet még sütöm a megfelelő szín eléréséig.
Miután kivettem a sütőből,rácsra tettem,és lepermeteztem vízzel.Csak úgy recsegett,beszélgetett,és kicserepesedett alaposan.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése