Powered By Blogger

2013. július 13., szombat

Sörös kenyér graham- liszttel

Már jó ideje volt egy doboz sör a hűtőben,amit ide-oda rakosgattam,végül csak ki raktam a hűtőből mert kellett a hely. Végül a kenyérbe végezte. Úgyis kenyeret kellet sütnöm, gondoltam jó lesz víz helyett.Az élesztőhöz is ezt öntöttem,és az öreg tésztámat is ezzel hígítottam fel .A fél liter sör pont kellett is mert a graham-búzaliszt több folyadékot vesz fel ,mint a sima liszt.
A hozzávalók: 50 dkg finom liszt
                       20 dkg graham-búzaliszt
                       25 dkg öreg tészta
                       10 dkg rétesliszt
                       2,5 dkg élesztő
                       0,5 dl sör
                          1 evőkanál só
                          1 teáskanál cukor
                          2 evőkanál olaj

A hozzávalókat bedagasztom, és hagyom duplájára kelni.Kelesztés után átdolgozom,és hagyom még kelni.
A megkelt tésztát még egyszer átdolgozom,és megformázom,majd a sütőpapírral kibélelt jénaiba pakolom,és letakarom.Amíg kel a tészta,addig a sütőt előmelegítem 220 fokra.A jénai tető belsejét lepermetezem vízzel,a tészta tetejét bevagdosom szórok rá lenmagot és lefedem,így mehet a sütőbe 50 percre.És ilyen lett a sörös kenyér, ropogós a héja, és puha a belseje. Egyszerűen finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése