Powered By Blogger

2013. július 27., szombat

Graham- lisztes kenyér

A mai sütésem egy graham-lisztes kenyér volt,ami öreg tésztával készült.nincs is ebben semmi különös.De most arra jöttem rá,hogy az élesztőből 1 dkg is elég volt,és csak az öreg tésztába tettem az élesztőből,és mégis meg kelt .Idáig mindig tettem a liszthez is ,és az öreg tésztához is.Az előző kenyeremből véletlenül kifelejtettem ,csak az öreg tésztába volt,de csak akkor jöttem rá hogy kihagytam , mikor már sütésre készen állt.Most pedig direkt kihagytam az élesztőt,és szépen meg emelkedett,ahogy az elvárható.
A hozzávalók: 50 dkg BL80 kenyérliszt
                      25 dkg graham-liszt
                      12 dkg rétesliszt
                      25 dkg öreg tészta
                        1 evőkanál só
                        2 evőkanál olaj
                      4,5 dl langyos víz

Az öreg tészta hozzávalói : 50 dkg BL80 liszt
                                          3 dl víz
                                           1 csipet cukor
                                          1 dkg friss élesztő
 Ezeket összekeverem és a pulton hagyom 10- 12 órán át.Ezalatt túlkel és összeesik. Másnap összegyúrom
és átteszem egy fedeles dobozba,és mehet a hűtőbe.Innen használok kenyérsütéskor.
Ez az öreg tésztás receptet itt található:     http://www.limarapeksege.hu/2008/11/regtszta-tulajdonkppen-vletlennek.html                                 



                 
                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése