Powered By Blogger

2013. június 17., hétfő

Zöld fűszeres kerek kenyér, és szendvics kenyér

Zöld fűszeres kerek kenyér és szendvics kenyér

Korán reggel a zöld fűszernövényeimet öntöztem,és azon tűnődtem közben, hogy ki kellene próbálni őket
kenyérbe is. Le is szedtem egy marékkal belőlük és mentem kenyeret dagasztani .A kenyér ahogy sült ,csak úgy áradt a finom fűszerek illata.A zöld fűszeres  kenyér íze meg egyszerűen finom volt. Készítettem egy hosszúkás forma kenyeret és egy kerek formát .Azt hiszem ezt a zöld fűszeres változatot gyakrabban fogom
sütni.
Hozzávalók: 50 dkg kenyérliszt
                   15 dkg rétesliszt
                   20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
                   20 dkg kovász/ előző nap bekeverve/
                   4,5 dl főtt burgonyalé
                   2 evőkanálolaj
                   1 evőkanál só
                   2 szem stevia feloldva /cukor helyett/
                   fél kocka élesztő
                   2 evőkanál sikér

Zöld fűszerek: kakukkfű
                      bazsalikom
                      rozmaring
                      zsálya

A hozzávalókat bedagasztottam, és az apróra vágott friss, zöld fűszereket utoljára adtam hozzá.Hagytam hogy duplájára keljen, majd át dolgoztam ,és megfeleztem a tésztát és hagytam tovább kelni letakarva mind a kettő cipót.Amíg kelt a kenyértészta, addig sütőpapírral kibéleltem a tepsit és a jénait.A megkelt tésztát át dolgoztam ,és formára igazítottam,majd a sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem pihenni letakarva.Azután következett a másik cipó ,megformáztam kerekre és ment a sütőpapírral kibélelt jénaiba,letakarva pihenni.
A tetejüket megdíszítettem ,és mehettek a 220 fokra előmelegített sütőbe 60 percre.








                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése