Powered By Blogger

2013. június 13., csütörtök

Teljes kiőrlésű tönköly búza kenyér és zsömle

Teljes kiőrlésű tönkölybúza kenyér és zsömle

Ez a sütésem csak teljes kiőrlésű tönköly búzalisztből készült.A színe sötétebb lett ,az íze is finom,több folyadékot vesz fel a liszt mint általában a lisztfélék.
A hozzávalók: 70 dkg teljes kiőrlésű tönköly búza liszt
                       20 dkg kovász / tönkölylisztből/
                         2 evőkanál sikér
                        2,5 dkg élesztő
                        2,5 dl savó
                        2 dl langyos víz
                         2 evőkanál olaj
                         1 teáskanál só
                         1 teáskanál cukor helyett 2 db  Stevia tabletta feloldva
A hozzávalókat bedagasztottam,és hagytam duplájára kelni.Miután megkelt a tészta ,átdolgoztam újból és ketté vettem a tésztát. Fele tésztából kenyeret formáztam, a másik feléből zsemléket készítettem. Sütőpapírral kibélelt jénaiba raktam letakarva.A zsömléket sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem letakartam.A kenyértészta tetejét vízzel lepermeteztem, majd megszórtam lenmaggal. A zsömlékkel ugyanúgy jártam el.Majd mehetett a 220 fokra előmelegített sütőbe 60 percre a kenyérnek való.A zsömléknek 20 perc kellett hogy megsüljenek.


                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése