Powered By Blogger

2013. június 29., szombat

Cukkinis tönköly kenyér

Tavaly már kipróbáltam a cukkinis kenyeret,és úgy gondoltam hogy az idén se hagyom ki .De most teszek bele zöld fűszert és fokhagymát is.Amikor sült a kenyér,nagyon jó illata volt a fűszerektől.Na és az íze az nagyon finom, a kenyér belseje pedig puha ,a héja ropogós. Egyszóval nagyon kedveljük ezt a kenyeret.
A hozzávalók: 50 dkg BL80 liszt
                       30 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
                       20 dkg öreg tészta/tönkölylisztből/
                       30 dkg zsenge cukkini reszelve/héjastól/
                       4 nagy gerezd fokhagyma
                       1 kis csokor kakukkfű
                       1 evőkanál só
                       2,5 dkg élesztő
                       1 teáskanál cukor
                       1 dl víz
                       10 dkg tejföl
                         2 evőkanál olaj

Miután a hozzávalókat összedolgoztam, hagytam hogy duplájára keljen.Alaposan meglisztezett deszkán átgyúrtam,ha ragad akkor még szórok rá lisztet.A tésztát megfeleztem,a feléből kenyeret ,a másik feléből kifliket és zsömlét formáztam.A kenyérnek való ment a sütőpapírral kibélelt jénaiba,letakartam.Miután megkelt,a tetejét bevágtam és ment a 220 fokra előmelegített sütőbe, 60 percre. A kiflik és a zsömle formázás után ment a sütőpapírral kibélelt nagy tepsibe.A kifliket és a zsömlét lekentem tojással és megszórtam reszelt sajttal , és mehetett a 180 fokra előmelegített sütőbe 20 percre.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése