Powered By Blogger

2013. május 19., vasárnap

Megint rozskenyérkék

Megint rozskenyérkéket sütöttem,mert hosszú hétvége lesz ,és ilyenkor a család összejön a kerti partira.A kerti sütögetéshez kell a kenyér, így a maradék rozslisztemet be is dagasztottam.A kenyér receptje csak annyiban tér el az előzőtől hogy több rozsliszt került bele,és most három kenyérkét készítettem,egyet jénaiban sütöttem,kettőt meg forma tepsiben.Na, meg most öreg tésztával készült.
A hozzávalók: 35 dkg rozsliszt
                       50 dkg BL 55 liszt
                        25 dkg öreg tészta
                          4 dl langyos víz
                          2,5 dkg élesztő
                             2 evőkanál cukor
                             1 evőkanál só
                             2 evőkanál sikér
A hozzávalókat bedagasztom,és duplájára kelesztem. Kelesztés után átdolgozom szép simára,és megint hagyom hogy kelni,majd át gyúrom ,és három részre osztom, megformázom,és sütőpapírral kibélelt jénaiba pakolom az egyiket,letakarom.A másik kettővel is így járok el,csak azokat sütőpapírral kibélelt forma tepsikbe teszem ,és szintén letakarom hagyom kelni őket.A sütőt előkészítem ,egy kis edény vizet rakok gőznek a sütő aljába,és 220 fokra előmelegítem a sütőt.A kenyereket alaposan lepermetezem vízzel,bevagdosom a tetejüket megszórom magokkal ,és letakarom a tetejüket sütőpapírral,azután mehetnek a sütőbe.Ahogy megsültek, mindjárt mehetett a jénais is utána.És ilyenek lettek a kenyérkéim.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése