Powered By Blogger

2013. április 7., vasárnap

A medvehagymás vajkrémes kenyértekercsek....

A medvehagymás vajkrém ahogy én készítem.....

A kertünkben már sikerült két csokorra való medvehagymát szedni ,  már alig vártam hogy készíthessek belőle valami finomságokat. Amúgy is esedékes volt a kenyérsütés, akkor hát bekészítettem a kovászt este,és reggel neki is álltam a kenyér dagasztásának.A kenyerünk teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt hozzáadásával készült, a szokottnál többet tettem bele.
A hozzávalók: 60 dkg BL80-as búzaliszt
                       20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
                       20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztből kovász /előzőeste elkészíteni/
                         4 dl folyadék/fele víz ,fele tej/
                         1 evőkanál só
                         2 evőkanál cukor
                         2,5 dkg élesztő/ felfuttatva/
                         2 evőkanál olaj

Bedagasztom a hozzávalókat, és hagyom duplájára kelni.Majd ketté veszem a tésztát és a kenyérrel kezdem.
Át gyúrom és megformázom ,majd sütőpapírral kibélelt jénaiba teszem,és hagyom kelni. Amíg kel addig elkészítem a medvehagymakrémes kenyértekercset.A kenyér tészta másik felét kinyújtom téglalap alakúra, lekenem a medvehagymakrémmel és feltekerem mint a bejglit.Felvágom háromszögekre,és sütőpapírral kibélelt tepsibe pakolom pihenni,és a kenyérrel folytatom..A sütőt 220 fokra előmelegítettem .A sütés előtti 10 percben a kenyér tetejét bevagdosom ,és a jénai fedelét lepermetezem vízzel ,letakarom vele a kenyeret, és mehet a sütőbe 45 percre.Majd levesszük a fedőt és tovább sütjük még 15 percig.Mikor kivettük a kenyeret a sütőből ,rácsra tesszük és ismét lepermetezzük vízzel és hallani lehet ahogy beszélget a kenyér.
A kenyér után rögtön beteszem a sütőbe a kenyértekercseket,azoknak elég a 20 perc is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése